• 0
      1. Vaša korpa je trenutno prazna.
    • artikal(a)0,00 din.

Sauna

U našem Centru možete koristit blagodeti finske i infracrvene saune, svaka od njih ima svoje specifičnosti kao i način upotrebe.
Za razliku od većine drugih mesta, u našem Centru vam je na raspolaganju upotreba saune u potpuno zasebnom i odvojenom prostoru, bez dodira sa drugim klijentima. Sami ili u društvu drage osobe, imaćete potpunu privatnost i mogućnost da se opustite.

Uopšteno o saunama

Postoji široko rasprostranjeno mišljenje da je sauna poreklom iz Finske, što je delimično tačno. Zna se da se na teritoriji Skandinavije koristi više od dva milenijuma, ali su i drugi narodi, širom planete koristili u različitom obliku prostorije sa povišenom temperaturom i nekim specifičnostima vazanim za prvenstveno vlažnost vazduha.

Korišćenje sauna u toliko dugom periodu i kod različitih kultura i naroda je svakako jedan od glavnih pokazatelja vrednosti koje ima njena upotreba. U poslednje vreme, ubrzani način života, velika zagađenost vazduha, hrane, vode i veliki stres sa kojima se suočavamo, doprinelo je da je upotreba sauna postala preka potreba svakog čoveka.

Korist od upotrebe saune se može vrlo brzo osetiti. Pozitivno dejstvo ima na opuštanje, relaksaciju i oslobađanje od stresa, detoksikaciju organizma, jačanje kardiovaskularnog sistema, naročito krvnih sudova, jačanju imuniteta, umanjenja određenih bolova, otkanjanju umora i posledica teškog fizičkog rada ili vežbanja, poboljšanju stanja kože i na neke hronične bolesti (reumatoidni artritis i druge autoimune bolesti, fibromialgija, inflamatorna miopatija, psorijaza…).

Sauna izuzetno povoljno deluje i kod problema sa respiratornim sistemom kao što su bronhitis, astma i alergije. Sauna višestruko poboljšava krvotok disajnih puteva, hidrira pluća i čisti sluznicu pluća, grla i nosa od sluzi i alergena.

Iako sauna pozitivno utiče na osobe koje boluju od astme i olakšava im disanje, u slučaju akutnih asmatičnih problema sauna se ne preporučuje.

Neki od korisnih saveta vezanih za upotrebu saune:

  • U saunu nemojte ulaziti gladni ili punog želuca.
  • Nipošto nemojte konzumirati alkohol pre boravka u sauni.
  • Ako se pre saune bavite sportskim aktivnostima, sačekajte da se vaš puls vrati u normalu (pauza nakon aktivnosti i ulaska u saunu treba da bude bar sat vremena).
  • Neophodno je nadoknađivanje gubitka vode, izazvano znojenjem.
  • U saunu se ulazi bez nakita, naočara.
  • Pre ulaska u saunu potrebno je tuširanje toplijom vodom i dobro brisanje tela.
  • Nakon saune izbegavajte bilo kakve sportske i rekreativne aktivnosti, jer biste time mogli ozbiljno opteretiti krvotok.
  • U sauni obavezno sedite ili ležite na peškiru.
  • Nakon izlaska iz saune potrebno je nekoliko minuta biti u međuprostoriji ili izaći na svež vazduh a nakon toga se tuširati hladnijom vodom, počevši od ruku i nogu prema grudima, stomaku leđima i glavi

Ko ne bi trebao koristiti saunu

U zavisnosti od vrste saune, postoje kontraindikacije za njenu upotrebu a zajednički je da ne bi trebalo da je koriste osobe sa izrazito povišenim ili niskim krvnim pritiskom, pace maker-om, srčani bolesnici (nestabilna angina pectoris, nedavni infarkt miokarda, teška aortna stenoza), osobe sa proširenim venama ili trombozom dubokih vena, bolešću nadbubrežnih žlezda, loše regulisanim dijabetesom, sa akutnim infekcijama, trudnice, deca mlađeg uzrasta. Takođe se ne preporučuje osobama sa povišenom telesnom temperaturom u akutnim fazama bolesti.

  • Share: